- Eg hugsa heldigvis å ta med passet mitt, så no er eg klar til å mønstre på. Dette gler eg meg til. Det er ein utruleg flott båt, og noko heilt anna enn då eg var aktiv fiskeskipper, seier pensjonist og tidlegare skipper Harald Veibust.

No er han klar for å vere med Havskjer på jomfruturen til Island for å fiske lodde. Det er første gong på fleire år at det blir fiska lodde ved Island etter at det for kort tid sidan blei opna ei kvote på 61 000 tonn, som seinare blei auka til 66 000 tonn. Norge har fått tildelt om lag halvparten av kvota. Og det blir rapportert om gode prisar.

Sonen Henning som driv selskapet Veibust Fiskeriselskap i Ålesund, blir ikkje med på denne turen og gler seg til å vere litt heime. Siste året har han i stor grad vore i Danmark og følgt bygginga ved Karstensens Skibsverft i Skagen.

- Vi skulle hatt overlevering i mars i fjor, men alt er jo forseinka så det er lite vi kan gjere med det. Men no er vi klare og gler oss til å kome i gang med fisket, seier han. 

 

Romsleg og god plass i rorhuset. (Foto: Odd Kristian Dahle/Fiskebåt).

 

Det meste ser ut til å vere på stell om bord og sjølv om båten er bygd i Danmark er det mykje norsk ustyr om bord.

- Grovt rekna er det rundt 40 norske leverandørar som har levert utstyr til oss, så vi har nok stått for litt sysselsetting også i den norske maritime industrien, seier Veibust.

Det er lagt opp til gode arbeidsforhold for mannskapet med innebygd lastedekk og tråldekket bak er løfta opp for å heve fribordet og tryggleiken for mannskapa.

 

Gode arbeidsforhold for mannskapet, der det meste skjer under dekk. (Foto: Odd Kristian Dahle/Fiskebåt).

 

Fartøyet har en 6960 kW hovudmotor og 3400 kW akselgenerator som både gir tilstrekkeleg framdrift til tråling og som elanlegg under notfiske. I tillegg er det tre dieselgeneratoranlegg som sikrar ytterlegare straumforsyning. RSW-tankane er på til saman 2650 kubikkmeter. Prisen på er på rundt 350 millionar kroner.

 

Eit velutstyrt trimrom er blant velferdsgoda om bord. (Foto: Odd Kristian Dahle/Fiskebåt).

 

Havskjer gjer siste klargjering før dei kasta loss med kurs mot Island. (Foto: Odd Kristian Dahle/Fiskebåt).

 

Fakta om Havskjer (Henta frå Karstensens Skibsverft AS);

HOVEDDIMENSIONER

              Længde overalt   ……....................................80,00 m       

              Længde mellem PP ……………....................70,20 m

              Bredde moulded .............................................16,00 m

              Dybde 1 dæk .......................................….......11,50 m

              Dybde 2 dæk     .....................................….......8,80 m

              Dybde 3 dæk         ...............................….........6,10 m

              Scantling dybgang   …………….……………8,00 m

                                                                       

KAPACITETER:

              Brændolie   ......................................…............598 m³

              Ferskvand  .......................................……..........75 m³

              Teknisk ferskvand  ...........................…...........110 m³

              Smøreolie ……………..……………………….26 m³

              Urea  …………………………………………..25 m³ 

              Hydraulikolie    …………………………………4 m³

              RSW-tanke ……………..……….……...…..2650 m³

              Tonnage ...................…...…………..……....3497 GT

 

 

              Design:           Karstensens Skibsværft A/S

              

Prøvetursfart/gennemsnit:

                                               17,8 knob @ 6960 kW diesel-mekanisk.

                                               11,0 knob @ 1500 kW diesel-elektrisk

              Skrog:             - bygget hos Karstensen Shipyard Poland.

              Klasse:            DNV-GL +1A E0 Ice-C TMon, Fishing Vessel.

 

DÆKSMASKINERI:

Hydrauliske wincher, alle leveret af Karmøy Winch:

                                     2 x Trawl wincher                                      90,0 t

                                     1 x Tail-end winch                                     57,0 t

                                     2 x Nettromler                                          148,0 t

                                     2 x Snurpe wincher                                    40,0 t

                                     1 x Ørekalvwinch                                       20,7 t

                                     1 x Brystwinch                                           16,0 t

                                     1 x Flodlinewinch                                      16,0 t

                                     2 x Fortøjningswinch, agter                       11,0 t

                                     1 x Netsondewinch

                                     2 x Ankerwinch

Fiskepumpeudstyr leveret af Karmøy Winch:

                                      2 x Karm fiskepumpe, 20”.

                                      2 x Hydraulik slangetromle

                                      2 x Fiskeslangetromle

Dækskraner og nothåndteringsudrustning, leveret af Karmøy Winch / Triplex:

                                     1 x Nothaler, Tristar Giant                         40,0 t    

                                     1 x Notkran, 7,0 t x 13 m.

                                     1 x Transportrulle

                                     1 x Flodlægger, Triplex FLH-112.

                                     1 x Grundlægger, Triplex GL-112.

                                     1 x Fordækskran, 4 t x 18,0 m.

                                     1 x Fiskepumpekran, 4 t x 13,0 m.

                                     1 x Fiskepumpe / notkran agter, 5 t x 10,0m.

HP hydraulik:               Komplet drivesystem for hhv wincher/kraner og fiskepumpeanlæg, bestående af:

                                      7 x 158 kW power-packs.

                                      3 x 110 kW power-packs.

                                      2 x 87 kW power-packs.

 

Trawlblokke                 Brdr Markussen, BlueLine

Ankre og kæder            HHP Spek, leveret af Sotra. 

 

FREMDRIVNING OG MASKINERI

Hovedmotor:                Wartsila 12V32E2.

Hovedmotor SCR:        Wartsila.

Propelleranlæg:            Wartsila 4D1095, d4200 mm.

Reduktionsgear:           Wartsila SCV 95-PDC58, 750/130 rpm.

Akselgenerator:            Marelli, 3400 kW / 4250 kVA @ 1200 rpm

                                      - vandkølet

Hjælpemotorer:            1 x Nogva Cummins QSK-38DM, 990 kWe @ 1800 rpm.

                                      2 x Nogva Scania DI 16, 600 kWe @ 1800 rpm.

Styremaskine:               1 x KongsbergTenfjord SR 722 – 270 kNm.

Ror:                               1 x Kongsberg high lift flap rudder.

Sidepropellere:             2 x Brunvoll FU-74-LTC-2000, 1300 kW / 1768 HP

 

Startluftkompressor:     2 x Sperre HL2/77

Arbejdsluftkompr:        2 x Atlas-Copco GA11FF

BrO separator:              Alfa Laval PA615.

BrO transferpumper:    2 x Bombas Azcue.

BrO fjernpejling:          MCS.

SmO separator              Alfa-Laval PA615

Pumper:                        Hovedmotor køling:         Bombas Azcue.

                                      Brand-, spule- og lænsepumper:

                                                                                Bombas Azcue.

                                      Hydraulik-, AC og øvrige kølevandspumper:        

                                                                                Bombas Azcue.

Dykpumper:                 ITT Flygt 3127

Bokskølere:                  Bloksma (hovedmotor)

                                      Bloksma (hjælpemaskineri)

                                       (alle maskiner og øvrige hovedkomponenter er FV-kølede).

Dykpumper:                 ITT Flygt.

FV hydroforanlæg:       2 x Bombas Azcue.

Toilet/sewage pumper: 2 x Hidrostal.

Toilet/vacuum system: Jets.

Kedel:                           Ulmatec Pyro for heat-recovery / centralvarme.

VV beholdere:              2 x OSO Marine 17RA 300 E

Sæbe-/HT renser:         HL Skjong.

Lastevandsseparator:    DVZ 2500 FSU OilChief

 

FISKETANKE / FISKEBEHANDLING:

RSW-system:               2 x FrioNordica, 2 x 1500 kW / 2 x 1.290.000 kCal/h.

                                      Cirkulationspumper          4 x 600 cum/h

                                      Kondensatorpumper         2 x 290 cum/h

                                      Pumper af type Desmi.

                                      RSW cirkulationssystem med Eltorque aktuerede ventiler, styret fra C-Flow kontrolsystem.

Vacuum-system:           C-Flow:

                                      4 x 66 kW kompressor aggregater.

                                      2 x 4200 l tank.

 

REDNINGS- OG BRANDSLUKNINGSUDRUSTNING:

MOB-båd:                    Viking Norsafe Mako 655.

MOB-båds davit:         Viking MDM DAF-160E.

Redningsflåder:            2 x Viking, 20 pers. 

Brandmeldeanlæg:       Consilium.

Central brandslukning: Survitec, vandtågeanlæg.

 

INDRETNING MM:

Styrehus indretning:     Karstensens Skibsværft

Styrehus konsoller:       Karstensens Skibsværft

Styrehus-stole:              4 x NorSap 1600.

Indretning:                    Maritime Montering.

Møbler i indretning:     Maritime Montering / Ekornes.

Skodder:                       BIP.

Indretningsdøre:           Momec door.

Ventilationsanlæg:       LF Ventilation.

A/C anlæg:                   LF Ventilation.

Vinduer:                       Bohamet.

                                      Frontvinduer: 19+6 mm lamineret glas.

Vinduesviskere:            8 x Wynn.

Malingsleverandør:      PPG Sigma.

 

ELEKTRISK:

Komplet installation:    KS Elektro A/S.

Alarm-/overvågning:    Marine Control Services (MCS), Norge.

Navigationslys:             LED, Lopolight.

Søgeprojektør:              2 x Polarlight

                                      1 x Luminell LED.

Tank niveau alarmer:   Mobrey.

Hovedtavle:                  Scantechnic.

PMS system:                DEIF Delomatic 4.

Central UPS:                99 kVA.

 

ELEKTRONIK:

Elektronisk udrustning (navigation, fiskesøgning, kommunikation) leveret af Furuno Sverige og installeret af KS Elektro. Hovedkomponenter:

Matrise system:            Furuno SmartBridge (Kramer).

LF sonar:                      1 x Furuno FSV-25.

HF sonar:                      1 x Furuno FSV-75.

MF sonar:                     1 x Furuno FSV-85.

Ekkolod:                       1 x Furuno FCV-38.

                                      2 x Furuno FCV-1900.

                                      1 x Furuno DFF1-UHD.

Trawl sonar:                 1 x Furuno TS-331A.

Netmonitorering:          1 x Marport.

Strømlog:                      1 x Furuno CI-68.

Radar, S-band:              1 x Furuno 2238 BB.

Radar, X-band:             1 x Furuno 2218 BB.

Radar:                           1 x Furuno DRS6A NXT

Gyro:                            1 x Simrad GC80.

GPS-gyro:                     1 x Furuno SC130.

                                      1 x Furuno SC70.

Autopilot:                     1 x Simrad AC85 / 3 x AP70.

Ecdis:                            2 x Tecdis T-2138A.

Plotter:                          2 x MaxSea Time Zero.

                                      1 x Olex.

SSB:                             Sailor 6310.

VHF udrustning:          2 x Sailor 6222 DSC

                                      2 x Sailor 6210

Termisk kamera:          Flir M625CS, gyro stabiliseret

VDR:                            Furuno VR-7000

V-sat kommunikation:  Sailor-900 Ka / Telenor.

Satellit tlf                      Thrane Iridium LT-3100.

Sat-TV system:             Furuno Sverige.

 

- alt udstyr som blackbox, og fremvist på:

Styrehus monitorer:      55” Olorin 4K, widescreen monitorer

Autotrawl system:        Karm.

ME remote control:      Wartsila ProTouch.

Intercom:                      Vingtor Stentofon,