Havskjer klar for loddefiske ved Island
Harald Veibust gjer seg klar til å mønstre på Havskjer. No er det loddefisket ved Island som står for tur. Og det vil ikkje den pensjonerte skipperen gå glipp av.
- Eg hugsa heldigvis å ta med passet mitt, så no er eg klar til å mønstre på. Dette gler eg meg til. Det er ein utruleg flott båt, og noko heilt anna enn då eg var aktiv fiskeskipper, seier pensjonist og tidlegare skipper Harald Veibust.
No er han klar for å vere med Havskjer på jomfruturen til Island for å fiske lodde. Det er første gong på fleire år at det blir fiska lodde ved Island etter at det for kort tid sidan blei opna ei kvote på 61 000 tonn, som seinare blei auka til 66 000 tonn. Norge har fått tildelt om lag halvparten av kvota. Og det blir rapportert om gode prisar.
Sonen Henning som driv selskapet Veibust Fiskeriselskap i Ålesund, blir ikkje med på denne turen og gler seg til å vere litt heime. Siste året har han i stor grad vore i Danmark og følgt bygginga ved Karstensens Skibsverft i Skagen.
- Vi skulle hatt overlevering i mars i fjor, men alt er jo forseinka så det er lite vi kan gjere med det. Men no er vi klare og gler oss til å kome i gang med fisket, seier han.

Romsleg og god plass i rorhuset. (Foto: Odd Kristian Dahle/Fiskebåt).
Det meste ser ut til å vere på stell om bord og sjølv om båten er bygd i Danmark er det mykje norsk ustyr om bord.
- Grovt rekna er det rundt 40 norske leverandørar som har levert utstyr til oss, så vi har nok stått for litt sysselsetting også i den norske maritime industrien, seier Veibust.
Det er lagt opp til gode arbeidsforhold for mannskapet med innebygd lastedekk og tråldekket bak er løfta opp for å heve fribordet og tryggleiken for mannskapa.

Gode arbeidsforhold for mannskapet, der det meste skjer under dekk. (Foto: Odd Kristian Dahle/Fiskebåt).
Fartøyet har en 6960 kW hovudmotor og 3400 kW akselgenerator som både gir tilstrekkeleg framdrift til tråling og som elanlegg under notfiske. I tillegg er det tre dieselgeneratoranlegg som sikrar ytterlegare straumforsyning. RSW-tankane er på til saman 2650 kubikkmeter. Prisen på er på rundt 350 millionar kroner.

Eit velutstyrt trimrom er blant velferdsgoda om bord. (Foto: Odd Kristian Dahle/Fiskebåt).

Havskjer gjer siste klargjering før dei kasta loss med kurs mot Island. (Foto: Odd Kristian Dahle/Fiskebåt).
Fakta om Havskjer (Henta frå Karstensens Skibsverft AS);
HOVEDDIMENSIONER
Længde overalt ……....................................80,00 m
Længde mellem PP ……………....................70,20 m
Bredde moulded .............................................16,00 m
Dybde 1 dæk .......................................….......11,50 m
Dybde 2 dæk .....................................….......8,80 m
Dybde 3 dæk ...............................….........6,10 m
Scantling dybgang …………….……………8,00 m
KAPACITETER:
Brændolie ......................................…............598 m³
Ferskvand .......................................……..........75 m³
Teknisk ferskvand ...........................…...........110 m³
Smøreolie ……………..……………………….26 m³
Urea …………………………………………..25 m³
Hydraulikolie …………………………………4 m³
RSW-tanke ……………..……….……...…..2650 m³
Tonnage ...................…...…………..……....3497 GT
Design: Karstensens Skibsværft A/S
Prøvetursfart/gennemsnit:
17,8 knob @ 6960 kW diesel-mekanisk.
11,0 knob @ 1500 kW diesel-elektrisk
Skrog: - bygget hos Karstensen Shipyard Poland.
Klasse: DNV-GL +1A E0 Ice-C TMon, Fishing Vessel.
DÆKSMASKINERI:
Hydrauliske wincher, alle leveret af Karmøy Winch:
2 x Trawl wincher 90,0 t
1 x Tail-end winch 57,0 t
2 x Nettromler 148,0 t
2 x Snurpe wincher 40,0 t
1 x Ørekalvwinch 20,7 t
1 x Brystwinch 16,0 t
1 x Flodlinewinch 16,0 t
2 x Fortøjningswinch, agter 11,0 t
1 x Netsondewinch
2 x Ankerwinch
Fiskepumpeudstyr leveret af Karmøy Winch:
2 x Karm fiskepumpe, 20”.
2 x Hydraulik slangetromle
2 x Fiskeslangetromle
Dækskraner og nothåndteringsudrustning, leveret af Karmøy Winch / Triplex:
1 x Nothaler, Tristar Giant 40,0 t
1 x Notkran, 7,0 t x 13 m.
1 x Transportrulle
1 x Flodlægger, Triplex FLH-112.
1 x Grundlægger, Triplex GL-112.
1 x Fordækskran, 4 t x 18,0 m.
1 x Fiskepumpekran, 4 t x 13,0 m.
1 x Fiskepumpe / notkran agter, 5 t x 10,0m.
HP hydraulik: Komplet drivesystem for hhv wincher/kraner og fiskepumpeanlæg, bestående af:
7 x 158 kW power-packs.
3 x 110 kW power-packs.
2 x 87 kW power-packs.
Trawlblokke Brdr Markussen, BlueLine
Ankre og kæder HHP Spek, leveret af Sotra.
FREMDRIVNING OG MASKINERI
Hovedmotor: Wartsila 12V32E2.
Hovedmotor SCR: Wartsila.
Propelleranlæg: Wartsila 4D1095, d4200 mm.
Reduktionsgear: Wartsila SCV 95-PDC58, 750/130 rpm.
Akselgenerator: Marelli, 3400 kW / 4250 kVA @ 1200 rpm
- vandkølet
Hjælpemotorer: 1 x Nogva Cummins QSK-38DM, 990 kWe @ 1800 rpm.
2 x Nogva Scania DI 16, 600 kWe @ 1800 rpm.
Styremaskine: 1 x KongsbergTenfjord SR 722 – 270 kNm.
Ror: 1 x Kongsberg high lift flap rudder.
Sidepropellere: 2 x Brunvoll FU-74-LTC-2000, 1300 kW / 1768 HP
Startluftkompressor: 2 x Sperre HL2/77
Arbejdsluftkompr: 2 x Atlas-Copco GA11FF
BrO separator: Alfa Laval PA615.
BrO transferpumper: 2 x Bombas Azcue.
BrO fjernpejling: MCS.
SmO separator Alfa-Laval PA615
Pumper: Hovedmotor køling: Bombas Azcue.
Brand-, spule- og lænsepumper:
Bombas Azcue.
Hydraulik-, AC og øvrige kølevandspumper:
Bombas Azcue.
Dykpumper: ITT Flygt 3127
Bokskølere: Bloksma (hovedmotor)
Bloksma (hjælpemaskineri)
(alle maskiner og øvrige hovedkomponenter er FV-kølede).
Dykpumper: ITT Flygt.
FV hydroforanlæg: 2 x Bombas Azcue.
Toilet/sewage pumper: 2 x Hidrostal.
Toilet/vacuum system: Jets.
Kedel: Ulmatec Pyro for heat-recovery / centralvarme.
VV beholdere: 2 x OSO Marine 17RA 300 E
Sæbe-/HT renser: HL Skjong.
Lastevandsseparator: DVZ 2500 FSU OilChief
FISKETANKE / FISKEBEHANDLING:
RSW-system: 2 x FrioNordica, 2 x 1500 kW / 2 x 1.290.000 kCal/h.
Cirkulationspumper 4 x 600 cum/h
Kondensatorpumper 2 x 290 cum/h
Pumper af type Desmi.
RSW cirkulationssystem med Eltorque aktuerede ventiler, styret fra C-Flow kontrolsystem.
Vacuum-system: C-Flow:
4 x 66 kW kompressor aggregater.
2 x 4200 l tank.
REDNINGS- OG BRANDSLUKNINGSUDRUSTNING:
MOB-båd: Viking Norsafe Mako 655.
MOB-båds davit: Viking MDM DAF-160E.
Redningsflåder: 2 x Viking, 20 pers.
Brandmeldeanlæg: Consilium.
Central brandslukning: Survitec, vandtågeanlæg.
INDRETNING MM:
Styrehus indretning: Karstensens Skibsværft
Styrehus konsoller: Karstensens Skibsværft
Styrehus-stole: 4 x NorSap 1600.
Indretning: Maritime Montering.
Møbler i indretning: Maritime Montering / Ekornes.
Skodder: BIP.
Indretningsdøre: Momec door.
Ventilationsanlæg: LF Ventilation.
A/C anlæg: LF Ventilation.
Vinduer: Bohamet.
Frontvinduer: 19+6 mm lamineret glas.
Vinduesviskere: 8 x Wynn.
Malingsleverandør: PPG Sigma.
ELEKTRISK:
Komplet installation: KS Elektro A/S.
Alarm-/overvågning: Marine Control Services (MCS), Norge.
Navigationslys: LED, Lopolight.
Søgeprojektør: 2 x Polarlight
1 x Luminell LED.
Tank niveau alarmer: Mobrey.
Hovedtavle: Scantechnic.
PMS system: DEIF Delomatic 4.
Central UPS: 99 kVA.
ELEKTRONIK:
Elektronisk udrustning (navigation, fiskesøgning, kommunikation) leveret af Furuno Sverige og installeret af KS Elektro. Hovedkomponenter:
Matrise system: Furuno SmartBridge (Kramer).
LF sonar: 1 x Furuno FSV-25.
HF sonar: 1 x Furuno FSV-75.
MF sonar: 1 x Furuno FSV-85.
Ekkolod: 1 x Furuno FCV-38.
2 x Furuno FCV-1900.
1 x Furuno DFF1-UHD.
Trawl sonar: 1 x Furuno TS-331A.
Netmonitorering: 1 x Marport.
Strømlog: 1 x Furuno CI-68.
Radar, S-band: 1 x Furuno 2238 BB.
Radar, X-band: 1 x Furuno 2218 BB.
Radar: 1 x Furuno DRS6A NXT
Gyro: 1 x Simrad GC80.
GPS-gyro: 1 x Furuno SC130.
1 x Furuno SC70.
Autopilot: 1 x Simrad AC85 / 3 x AP70.
Ecdis: 2 x Tecdis T-2138A.
Plotter: 2 x MaxSea Time Zero.
1 x Olex.
SSB: Sailor 6310.
VHF udrustning: 2 x Sailor 6222 DSC
2 x Sailor 6210
Termisk kamera: Flir M625CS, gyro stabiliseret
VDR: Furuno VR-7000
V-sat kommunikation: Sailor-900 Ka / Telenor.
Satellit tlf Thrane Iridium LT-3100.
Sat-TV system: Furuno Sverige.
- alt udstyr som blackbox, og fremvist på:
Styrehus monitorer: 55” Olorin 4K, widescreen monitorer
Autotrawl system: Karm.
ME remote control: Wartsila ProTouch.
Intercom: Vingtor Stentofon,