Det heile starta søndag 11. oktober klokka 15.14, då Hovudredningssentralen for Nord-Norge (HRS Nord-Norge) fekk inn melding om at ein person om bord i eit norsk fiskefarøy trengte evakuering til sjukehus. Fartøyet var då om lag 795 kilometer (430 nautiske mil) aust for Vardø mellom Kolgujev-øya og sørspissen av Novaja Zemlja.

 

Sette kurs mot Vardø

Fartøyet var då i russisk sone, men i samråd med sjøredningssentralen i Murmansk, blei det semje om at HRS Nord-Norge skulle ta ansvaret for oppdraget. Fiskefartøyet sette kurs mot Vardø, og ville vere innafor rekkevidda til Sea King-helikopteret rundt midnatt, natt til tysdag 13. oktober, skriv HRS på si nettside.

Mandag 12. oktober klokka 1740 hadde Sea King-helikopteret tatt av frå Banak, men måtte returnere på grunn av tekniske problem. Hovudredningssentralen tok då kontakt med det private selskapet Bristow, som opererer eit redningshelikopter i Hammerfest. Dei er lokalisert der på grunn av oljeaktiviteten i området. Men også Bristow-helikopteret fekk tekniske problem og måtte avbryte oppdraget.

 

Redningshelikopter frå Svalbard

Det blei då tatt kontakt med Sysselmannen på Svalbard for å høyre om eit av dei to redningshelikoptera som er stasjonert der kunne hjelpe til. Dei var klare til å rykke ut, men då blei Sea King-helikopteret frå Banak ferdig reparert og kunne likevel ta oppdraget. 

Pasienten blei evakuert frå båten like etter klokka 0400 tysdag 13. oktober og sendt til Vadsø. Der venta ambulansefly som tok pasienten vidare klokka 0545. Då hadde det gått 38,5 timar etter at Hovudredningssentralen fekk den første meldinga.

Dette viser at livet på havet ikkje er utan risiko, men samtidig som HRS skriv, så viser det også ein enorm vilje i det norske samfunnet til å hjelpe når det trengs.

 

Her kan du lese artikkelen på HRS si side.

 

Les også;

Ingen helikopter på kystvaktfartøy

Krever bedre helikopterberedskap i nord

Manglende helikopterberedskap

Oppretter redningsbase i Troms